12 april 2007

Wie ben ik?

Ik kan mij voorstellen dat er wel volslagen vreemden op deze blog terecht komen (mijn vrienden en kennissen momenteel nog niet hé :)), en ik kan mij voorstellen dat die misschien wel willen weten wie ik zo ongeveer ben.

Wel, ik heet Jozefien. 't Zou stom zijn mijn voornaam hier niet te vermelden, want het staat ook in de url. De rest van het belangrijke gedeelte van de url (wat ik dus zelf gekozen heb) is taalenten.
'k Moet zeggen, 'k ben zelf wel trots op die woordspeling. Het maakt duidelijk dat ik van taal hou, dat ik er toch ietwat talent voor heb, maar net niet genoeg, want door de woordspeling staat daar een kanjer van een spelfout. Nu, ikzelf heb wat tegen spelfouten, maar hier mag het voor een keer, want het maakt min of meer duidelijk wie ik ben.

Ik studeer toegepaste taalkunde, voor de modale mens heet dat de vertaler-tolkopleiding. Mijn gekozen talen zijn Duits en Spaans. 'k Vind de opleiding echt zalig, totally me, alleen wat moeilijk precies... Derstraks zat ik mij nog te ergeren aan de 'van wat'-constructie. Dat vertalen naar het Duits is echt geen sinecure. Enfin, 't is niet de bedoeling om hier al mijn grammaticafrustraties te uiten, maar het kan af en toe wel eens deugd doen.

De bedoeling van deze blog is eerder om mijn Erasmusverhaal te doen. Mijn aanvraag is ingeleverd, en volgende week maandag weet ik of ik volgend jaar een zestal maanden in Leipzig mag vertoeven. Nu, ik maak me er niet te veel zorgen over, want er waren genoeg plaatsen voor mensen die naar Duitsland wilden. Het hoeft dus geen afvallersrace te worden.


En wie ben ik voor de rest? Een heel gewoon meisje, met een hele lieve vriend. We zijn nu iets meer dan 3,5 jaar samen. Voor een 19-jarige kan dat wel al tellen :) Ahja, ik hoop dat ik die tijd samen met hem mag verdertigdubbelen, want hij is een echte schat. Zo eentje vind je niet meer, geloof ik.
Mijn gezin ligt me ook na aan het hart, vooral mijn zusje. Een knuffelbeestje eerste klas. 'k Ga haar volgend jaar ook wel missen. Net als mijn vriendjes. Sinds ik verderstudeer, ben ik gezegend met heel veel leuke mensen. De vrienden van mijn liefje zijn echte schatten, en ook de mensen van mijn klas vind ik supertof. Er is ook een heel speciaal meisje in mijn leven gekomen, toen ik vorig jaar in Leuven op kot zat. 'k Zie haar niet zo vaak, maar de band blijft toch wel sterk. Daar ben ik enorm blij om. Natuurlijk probeer ik met zoveel mogelijk mensen contact te houden, want eigenlijk wil ik niemand van mijn tegenwoordige vriendengroep kwijtraken.

Soit, 'k hoop dat jullie er weer iets aan gehad hebben.
Maar enfin, het feit dat je al tot hier gelezen hebt, wil toch al iets zeggen hé :p

Tot binnenkort!!

Geen opmerkingen: