18 juli 2007

Spanje en pasfoto's

Van Anneleen nog niets gehoord. Maar dat is feitelijk niet moeilijk, ik ben amper thuis.
Het ene dagje Gentse feesten zijn er twee geworden. En het was echt zalig.

Het vakantiegevoel kabbelt zachtjes verder. Het weer is prachtig. Ik besloot daarstraks om langs het reisbureau te gaan, en info te winnen over Salamanca en Madrid. Volgens die mevrouw kan je Madrid enkel bezoeken via een citytrip. Voor Salamanca gaf ze me een boekje over Portugal en Andalusië mee. Heel fijn, alleen ligt Salamanca in Castilla y León, niet in Andalucía. Heel hartelijk bedankt mevrouw, maar je hebt me niet geholpen. Het motto "leve het internet" zetten we dus gezwind om in realiteit, en deze avond zoek ik naar nuttige informatie. Je weet wel mevrouw, zo iets waar ik iets aan heb.

Soit. Voor de rest ben ik pasfotootjes laten maken. Dat vind ik niet tof. Pasfoto's zijn per definitie lelijke foto's. Bij mij toch. En ik ergerde mij. Er hing daar een -laat ons het zacht uitdrukken- vrij belachelijke slogan bij die fotograaf. "Uw pasfoto's zijn klaar terwijl u wacht"
Cool. Maar waarom geef je ze niet, als ze toch al klaar zijn? Je klant laten wachten getuigt niet echt van klantvriendelijkheid. Ok, ik weet het, ik ben een zeiker. Ze bedoelen iets anders met die slogan. Gelukkig! Maar ja, ik zeik er feitelijk over omdat ik mij nog harder geërgerd heb over de prijs. Tien euro! Voor een lelijke pasfoto. Crap.

Nu hopen dat ik iets met die pasfoto kan uithalen. 'k Wil een maandabonnementje naar Wervik met de trein. In de week vertrekt de trein al om 4.39, dus geraak ik toch op tijd op m'n werk. Op m'n uiteindelijk contract staat btw dat ik van maandag tot vrijdag werk, en minder lang dan op die andere brief. Roare mêschn. Soit. Ik hoop dus dat ik een goedkoop abonnementje kan krijgen. Als je schoolgaand bent, lukt dat normaalgezien, maar mijn school bevindt zich niet echt in Wervik. Door NMBS-logica zou het nog wel eens kunnen voorvallen dat ik volle pot moet betalen. Maar we zullen wel zien.


[...]

Ik ga de was eens uithangen. Tegen morgen moet alles vrij deftig in orde geraakt zijn, want dan komen de mama en de papa terug thuis. Nog veel werk dus

Da-aaag! xx

1 opmerking:

Me--s zei

pasfoto's ... hatelijk!