25 september 2007

Praktische voorbereidingen

Het kriebelt! Echt waar, Leipzig komt zo dichtbij dat je het bijna kan voelen. Nu ben ik aan het bedenken wat ik allemaal mee moet nemen, en o jee...

Als je kledij indeelt, heb je al de pyjama's, de sportkleren, de gewone kleren, de regenkleren, de warme kleren, de schoenen, het ondergoed... en dat is niet alles! Sokken zijn niet gewoon sokken, maar ook kousenbroeken, panty's en enkelsokjes. Sportkleren zijn naast een broek, een topje, een makkelijke trui en m'n schoenen ook nog eens een bikini en een grote handdoek. En over pyjama's gesproken... neem ik dan ook een kamerjas mee, of blijft die thuis? Als ik denk aan badkamergerief, zijn dat niet alleen de reguliere zepen, maar ook een nagelknippertje, een minihaardrogertje (neem ik dat echt mee?), haargerief. En dan is dat weer niet alleen shampoo, conditioner en een kam, maar ook haarspeldjes, een rekkertje (of meer... ik raak dat snel kwijt, maar wie niet hé)... Elektronicabucht is een laptop, een lader, een webcam en de headset, maar vergeet ook het usb-stickje niet! En dat is alleen nog maar computerelektronicabucht. Ook de gsm('s?), lader, fototoestel met toebehoren en nog wel 100 000 dingen horen daarbij.

Maar hey, het is fun! Zolang we maar niet denken aan de tijd die ik tekort kom: deze namiddag naar de bib, met Erik om mijn verjaardagscadeau (spannend!), deze avond nog een vakantiejobje in het Kruidvat, waar ik eerder vandaag ook nog eens langsmoet. En o ja, de schoenmaker. Hopelijk krijgt die mijn laarzen tegen morgen verzoold. Morgen nog eens langs bij de oma en opa en de tante en nonkel. En 's avonds komt mijn allerliefste zusje ook nog eens naar huis, speciaal om mij te zien. Voor haar wil ik ook nog een verjaardagscadeau vinden in de tijd dat ik thuis ben eigenlijk...

Enfin, 'k ga der dus maar eens spoed achter zetten. Zodat ik ook nog eens mijn kamer kan schoonmaken. De laatste keer voor in de volgende zes maanden. Maar dat vind ik niet erg.

Geen opmerkingen: