29 september 2007

Here we are!

Haai!
Hier ben ik alweer, veilig en wel gestrand in het mooie Leipzig. Het weer is wel al super op z'n herfsts, maar dan nog straalt de stad klasse uit.

Gisteren de doortocht. Keulen was echt wel fijn. Maurice heeft het gehaald -sneller dan wij- en ook Valérie wachtte ons op aan de Kölner Dom. Beetje wandelen, beetje babbelen, beetje keuvelen. De trein richting Flughafen genomen, en daar nog iets gedronken. De bagage gewogen -ik had 400g te veel bij, shame on me- en de veiligheidscontrole overleefd. De scanner piepte zo ongeveer overal waar hij kon piepen, en zelfs mijn schoenen moesten aan een grondigere controle onderworpen worden. Ik keek dus op kousenvoeten toe hoe Liesbeths yoghourtje onteigend werd en hoe Nicky wél zomaar door de controle heen kon. Zelfs zijn riem had hij niet aangedaan. Als dat geen vrouwendiscriminatie is... :)
Vliegtuigje genomen, uurtje later geland, en treintje naar Hauptbahnhof Leipzig. Daar eventjes getwijfeld welke richting we uit moesten, maar toch zonder omwegen tot aan de Windmühlenstraße 8 geraakt.

Annika en Angelina, een medestudente van Annika, hebben voor ons gekookt. Het was lekker ;)
Deze morgen gemerkt dat het 's avonds veel sneller donker is, maar 's ochtends ook veel sneller licht. Da's dus ook wel fijn.

Ik laat Nicky nu wat van m'n internet profiteren, zodat hij een kot kan zoeken.
Tschüssi!

Geen opmerkingen: