09 oktober 2007

De eerste lessen

Hooray, vandaag ben ik twee lessen binnengeraakt! Alleen jammer dat ik denk dat ik niet veel met die lessen ben. Eerst stond ik eigenlijk bij een vak "Mexicaanse ideeënwereld van de 20e eeuw" om mijn Spaanse cultuur bij te schaven. Maar meer en meer mensen kwamen dat lokaal binnen, en die docent niet. Aangezien ik niet wist of ik dat wel mocht volgen, ben ik het daar afgetrapt, en naar de les vertalen Spaans-Duits geweest. Daar mocht ik wél binnen. Die les was totaal chill, iedereen was zich nog aan het voorstellen toen ik daar een kwartier te laat binnenviel. Dat voorstellen was wel fijn, maar daardoor merkte ik dat ik misschien wel een beetje verkeerd zou kunnen zitten. Er zaten feitelijk *alleen* Spanjaarden daar. Enfin, er werd verder voorgesteld, en dus heb ik ook mijn steentje bijgedragen. Ik ben daar alleszins welkom. Op zich vond ik dat fijn, maar het niveau van de Spanjaarden ligt -nogal logisch- vrij ver onder het mijne, en ik weet niet of ik m'n gading daar kan vinden. Enfin, het laatste kwartiertje moesten we een tekstje vertalen, wat op zich wel weer moeilijk was. Van Spaans naar Duits met een omleidingetje via Ieper. Enfin, met mijn tekst was ikzelf niet tevreden, maar we zullen wel zien.

In de namiddag heb ik dan Spaanse grammatica gevolgd, maar blijkbaar een oefeningenvak. Daarvan krijg ik dus geen examen, maw, flut. Enfin, die docente vertelde mij dat ze de maandag ook grammatica geeft, en de donderdag, en dat ik wel daarbij kan aansluiten. Het niveau zou weliswaar ietske lager liggen, maar nog steeds geeignet voor een 5. semester. Fijn, want 'k heb echt mijn hersenen moeten pijnigen over dat Spaans. 't Zit nogal ver weg, en ik snak naar mijn cursussen. Maarja, 't zal vanzelf wel terugkomen zeker :)

Na de les vroeg een meisje ('k heb niet eens haar naam gevraagd *bloos*) of ik zin had om morgen om 20u aan het Gewandhaus te staan, voor een Kneipentour. Ik veronderstel dat dat eigenlijk de Buddyavond is, maar 't was sowieso wel fijn dat zij mij daar persoonlijk over aansprak. Morgen zal ik haar naam dus wel vragen ;) Haar Spaans was trouwens hervorragend.

Enfin, in beide lessen heb ik niet aan een tafel kunnen zitten, wegens plaatstekort, dus ik veronderstel dat ik misschien toch die les van deze morgen had kunnen volgen. Jammer, maar helaas. Volgende week nog eens proberen.

Geen opmerkingen: