24 oktober 2007

Norsk

Hallo meine Damen und Herren,

bij deze wil ik meedelen dat ik vanaf nu ook Noors leer. Helene (al op deze blog vermeld bij de spelletjesavond en het kuscheln) was gisteren en vandaag bezig over het feit dat ze haar les moest voorbereiden omdat ze dus Noors unterrichtet. Gisteren had ik gedacht dat het om privélessen zou gaan, maar aangezien ze vandaag weer daarover begon, heb ik een beetje navraag gedaan. Blijkt nu dat zij in de Brühl lesgeeft, aan een kleine dertig man, en mij! Ik heb al twee weken Unterricht verpasst, maar ik denk niet dat dat echt problematisch is. Nu, de uitspraak heeft iedereen al geleerd, en da's nu ook wel niet onbelangrijk te noemen, maar ik veronderstel dat ik dat in privéunterricht wel nachholen kann. Jeg heter Jozefien :)

Morgenmiddag eet ik met Robert in de Mensa. Oh ja, Liesbeth, naast Essen 1, 2, 3 en de Spezialitäten hebben ze bij de 'Cafetaria' ook slaatjes! Simon zou nu toch naar Leipzig komen, samen met Pieter. Waar hij zal slapen, vraag ik me wel nog een beetje af, want in dat weekend zit Robert ook een beetje in Praag. Maar dat zullen we morgen dus wel bespreken. 's Avonds is er ook de Semesteranfangparty in het Kulturbundhaus. Aangezien we de Semesterauftaktparty (wat dus totaal hetzelfde betekent, maar gewoon een ander feestje was) gemist hebben, omdat je twee uur moest wachten eer je binnen mocht, zijn we op de vooravond van morgen (dit is logisch) al total aufgeregt.

Bis bald!

Geen opmerkingen: