19 oktober 2007

Yihaa en zo

Hallo!


Ik kan jullie het heuglijke nieuws vertellen dat mijn Stundenplan -bijna- in orde is! Dit mag op heel wat Yihaa-geroep onthaald worden. Laten we stapsgewijs het Yihaa'en opbouwen.
  • woensdag ben ik bij Herrn Höpken geweest, een prof van de faculteit geschiedenis. In zijn seminar zijn 30 Teilnehmer toegelaten, en een meisje wenste me, toen we stonden te wachten -daarmee vullen we helaas heel wat tijd hier-, heel veel succes toe om nog daarbij te geraken. Die man was echter súpersympatiek, en zonder veel problemen mocht ik mijn toekomstige Geschichtemedestudenten vergezellen. Er was nog een klein probleem, omdat je voor een Note zotte dingen moet doen en bijgevolg 9 studiepunten krijgt, maar dat hebben we goed opgelost. Na de lessen maakt hij voor mij een mondeling proefwerk, en zo krijg ik er zes. Heel flexibel, die man.
        • Yihaa!
  • Dankzij Herr Höpken kan ik de woensdag nu toch mijn geschiedenis van Spaans meevolgen. Eerst had hij een ander Seminar voorgesteld, maar dat kwam mij niet super goed uit. Die mens was echt een geschenk uit de hemel.
        • Yihaaa!
  • Zes studiepunten, hmmmm... Voor taal en cultuur van Duits heb ik in totaal zes studiepunten nodig, maar in België is dat opgesplitst in literatuur en geschiedenis. Meneer Rooms heeft mij gered met het antwoord dat zes studiepunten op zich goed genoeg zijn. Zelfs vijf was al ok. Als je in totaal maar aan genoeg studiepunten uitkomt, is alles in Ordnung.
        • Yihaahaahaa!
  • Dankzij het verlichtende antwoord van meneer Rooms heb ik ontdekt dat ik dus vakken mag laten vallen. Ik zal zien wat geschiedenis geeft, maar normaalgezien laat ik mijn literatuurvak -van een veel antipathiekere vrouw- vallen. Enfin, 'k ben momenteel wel van plan om al die lessen mee te volgen, want ze geeft plezant les (dat is een vrij hard unicum hier... Vorlesungen zijn écht Vorlesungen) en de materie is interessant. Maar voor het examen zal ik waarschijnlijk passen...
        • Yihaahaahaaa!
  • Ik ben veel te oplossingsminded geweest: voor taal en cultuur van Spaans krijg ik de woensdag ook 6 credits, maar die krijg ik ook bij literatuur. Aangezien die laatste centraal rond onze conversaties werkt, kan ik misschien daar nog een vrijstelling uit de brand slepen. Die lessen ga ik sowieso alletwee volgen, want die leken me super.
        • Yihaahaahaahaa!

Enfin, nu wacht ik alleen nog op een antwoord van de heer Rodríguez, of ik toevallig ook vertalen mag volgen bij hem. Spaans-Duits was alleszins zot moeilijk, maar ik veronderstel dat ik er veel van kan leren. Dus gaan we ervoor en zien we ook eens wat de andere richting geeft (als ik er nog bij mag natuurlijk)


Tot hier mijn schoolverslag. Zodat het niet lijkt dat we hier alleen maar uigaan. Nee hoor, gisteren hadden we wel de intentie om de Moritzbastei onveilig te maken, maar anderhalfuur in de kou aanschuiven... daarvoor hebben we toch wel braafjes gepast. We zijn rustig iets gaan drinken, zodat ik vandaag met volle moed kan
  • blogverslagjes schrijven
  • om de échte Unikarte gaan... Byebye Übergangskarte
  • nog maar eens naar het Bürgeramt gaan
  • op zoek gaan naar "cursussen" van docenten. Die maken er een spelletje van om hun materiaal zo moeilijk mogelijk te verstoppen. Fun!
  • de bibliotheek verkennen
  • mijn cursussen een beetje bijwerken (o ja hoor!)
  • gaan zwemmen met Anneleen. We hebben ons voorgenomen sportief te worden!
  • vroeg in m'n bedje kan kruipen (daar is volle moed absoluut noodzakelijk) want morgenvroeg vertrekken we naar Berlijn!

O ja, en de uitsmijter van vandaag -der moet toch iets leuks in deze blog staan-:
Een doordenkertje voor de germanisten onder ons: Liesbeth voelde zich heel lood toen we met twee Duitse meisjes aan het praten waren.

Goeiemorgen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Fien,
Ik ben echt blij dat je nu zoveel hebt kunnen Yihaa'en. Allez, alles is dan toch nog in orde. Ik dacht dat je naar Berlijn was dit week-end? of heb ik dat verkeerd voor?

Allez, tot binnen 2 weken.

Groetjes
Erik xxx

dauwdrupje zei

Ja ik ben zo Blei!!