02 november 2007

Fototoestel... terug!

Enfin, eigenlijk is het gelogen. Mijn fototoestel is niet terug. Maar het is ook wel een beetje niet-gelogen. Want ik hou niet van liegen. Ik heb opnieuw een fototoestel. Ik heb alleen problemen om mijn Nederlandstalige titel te vormen. Dat komt er nu eenmaal van als je te lang in Duitsland verblijft.

Filip is vertrokken. Treintje genomen, vliegtuigje genomen. Hoe moeilijk kan het zijn? Op zich is die graad sowieso zwaar overschat, maar je moet het ticket kopen ook in rekening nemen. In plaats van een ticket kwam er een Fahrplan uit de automaat rollen. Filip met zijn (foute) papiertje en zijn onschuldigste engelengezichtje de trein op. En het is nodig moeten wezen. Een conductrice kwam voorbij en 'broebelde' vanalles in het Duits. Daarop deed Filip alsof (dit is natuurlijk heel belangrijk, want hij kent de Duitse taal als... als een taal die hij heel goed beheerst) hij geen Duits verstond en 'broebelde' vanalles in het Engels. De vrouw liet hem gewoon met rust. Bij deze is de cursus 'hoe rijd ik zwart in het buitenland?' afgerond.

Gisteren heeft mijn gezinnetje zich herenigd in Leipzig. Zelfs de Sint (in vorm van cadeautjes) is meegebracht geweest. Bij deze is het bewezen, ik ben superbraaf geweest. Zelfs in Duitsland weet hij mij te vinden.


Dankzij het nieuwe fototoestel kan ik jullie overladen met puberfoto's!
Jozefien en haar beer


voor meer beer, check deze blog later

1 opmerking:

Michelle zei

ik heb ook een nieuw fototoestel :)
jaja, mijn vorige begon een beetje te mankeren dus hebbek maar een nieuwe gekocht... :)