21 november 2007

Running dinner = high speed dinner

Hallo luitjes!

De running dinner was echt geslaagd. Minder chaotisch dan verwacht, en heel gezellig. Doordat de bus net voor onze neus wegreed, waren we tien minuten te laat bij Annika en Johannes. Maar dat kon natuurlijk erger. We waren twintig minuten te laat bij Petr en Eva. Maar die zaten bij ons samen op de bus. Heel grappig. Die stonden ook te wachten aan de halte waar wij moesten opstappen. En heel de tijd hebben we mekaar zo in het oog gehouden met het idee van "zouden die toevallig ook meedoen?" Toen ze aan dezelfde halte als wij uitstapten, en dan nog eens hun huissleutel bovenhaalden bij nummer 85, was het helemaal duidelijk. Heel handig dat we dus samen waren aangekomen. Hun naam stond namelijk niet op de bel. En een telefoonnummer hadden we ook niet. Maar alles is dus goed gekomen. Als hoofdgerecht zal het waarschijnlijk iets typisch Tsjechisch geweest zijn, aangezien zowel Eva als ook Petr vandaar afkomstig zijn. 't Was een ovenschotel met champignons, room, sauerkraut en aardappelen. Op het eerste zicht lijkt dat een vreemde combinatie, maar het was wel superlekker. Zoals het echte Tsjechen behoort, hadden die veel te veel bier, en dat moest en zou ook leeggedronken worden. Op het laatst de tijd een beetje uit het oog verloren, waardoor we naar ons kot moesten rennen. Twee mensen stonden al op ons te wachten. Maar het academisch kwartiertje was nog niet voorbij, zodus... Een halfuur na ons kwam het laatste team bij ons aanbellen. Annika en ik voelden ons al wat minder schuldig. Iedereen vond ons dessert trouwens lekker. Ze moesten ook wel, nadat we uitgelegd hadden dat het met veel haat klaargemaakt was :) (terwijl we aan het pureren waren, zei Annika dat we moesten denken aan iemand die we niet konden uitstaan, dan ging alles opeens veel krachtiger en sneller).

Nadien zouden alle groepen -en anderen- afspreken in het Beyerhaus. Da's vrij bekend blijkbaar, én op 20m van mijn kot af... Als ik dat nu eens eerder geweten had hé :)

Al bij al een super geslaagde avond, echt leuke mensen leren kennen en zo. Alleen moest ik altijd de politiek van België bespreken.. Maar hoe zit dat nu eigenlijk precies? Ik ben niet meer 100% mee denk ik. Antwoorden zijn heel welkom, dan kan ik ook eens intellectueel overkomen.

Tschüss!

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag Fien, Ik hoop dat ik je een beetje kan helpen, maar tis nog altijd 1 boeltje. Er is nog steeds geen regering en er gaat op 15 december een betoging zijn omdat er te veel inflatie is ... (waarschijnlijk gedeeltelijk het gevolg van de regeringscrisis). Milquet heeft "gheen coummentaer" op de vraag als ze toegevingen heeft gedaan en NVA is niet akkoord met wat Leterme wil. Nja, kpeis dat het gewoon te moeilijk is om het helemaal uit te leggen. Tkan zijn tegen dat je terug komt dat er nog altijd geen "Ghereringk" is.
Greetz, Erik