09 mei 2007

Leipzig en zo

Hoi!

Als ik mij nuttig wil voelen, maar geen schoolwerk wil doen, hou ik me bezig met het zoeken naar koten. Ik heb dus al heeeeel veel gezocht :). Het valt op dat niet veel mensen antwoorden, en van diegenen die antwoorden, komt het er vaak op neer dat ik niet in die WG mag / kan. Nu, soms valt het ook mee. Ik denk dat ik van een viertal al een mailtje heb gekregen, die mij niet afwezen. De laatste vond ik alleszins supertof. Komt daar nog eens bovenop dat die WG in de Windmühlenstraße gelegen is. Vorig jaar zat ik op kot in de Vlaamse variant (alias Windmolenveldstraat) te Leuven. Het doet me direct denken aan een fantastische tijd :) Ahja, foto's heb ik nog niet gezien van dat kot, en het is eigenlijk maar een Wohngemeinschaft voor twee personen. Ik had graag met meerdere mensen op kot gezeten, maar uiteindelijk maakt dat niet veel uit hé. Je zult wel met meer mensen contact hebben dan je kotgenoten alleen (dat merk ik dit jaar alleszins...)

Een andere toffe mail was van Torsten, die had meteen ook een foto van de kotgenoten doorgestuurd. Leek me wel gezellig.

Oh ja, en meneer Rooms had ongelijk! Hij beweerde dat "mit dem velo" enkel gezegd kon worden door Oostbelgen, maar het blijkt niet zo te zijn. Ook in Leipzig is het fenomeen 'velo' doorgedrongen.

Nu, 'k ga mij eens gaan bezighouden met de subjuntivo. Driewerf hoera!

Hou jullie goed
x

Geen opmerkingen: