16 juni 2007

Als je over de duivel spreekt...

dan trap je op een Leipzigse haar staart.

Tina heeft mij geantwoord. Zonder Mietvertrag weliswaar. Maar beter iets dan niets, nietwaar. In mijn geval gaat de "geen nieuws, goed nieuws" dus niet op. "Wel nieuws, goed nieuws" vind ik veel fijner!

Inhoud van wat Tina mij te vertellen had: ze heeft nog steeds nekpijn, nu al drie weken lang. Ocharme 't kind. Dat moet echt verschrikkelijk lastig zijn... En ondertussen is het druk druk druk. Ook voor Annika. Tina verontschuldigt Annika een beetje, dat ze geen tijd heeft om op haar e-mails te antwoorden. Toch wel jammer dat Annika dat niet zelf doet. In vijf minuutjes heb je toch wel zo'n mailtje geschreven hé. Enfin, Annika blijft dus sceptisch. Tina vraagt ook of ik dan toch niet in Juli naar Leipzig kan komen, om hen even te zien. Met het openbaar vervoer zie ik dat alleszins niet zitten. Superveel tijdverlies én superduur. 'k Zal het voor 99% zeker wel zelf mogen bekostigen. Als Pieter meewil, is het natuurlijk al een heel ander verhaal. Dan vind ik dat geen tijdverlies, maar een uitstapje. En uitstapjes vind ik fijn. We zouden hen dan bezoeken, en dan zouden zij ons de stad tonen.

*intermezzo: Pieter en ik gaan naar Leipzig in juli!*
* maakt een rondedansje en zingt heel luid (de buren zullen het geweten hebben)*

de datum staat ondertussen ook al vast, voor ons dan toch. Het weekend van 7-8 juli bezoeken we mijn toekomstige studentenstad
whiej!

Soit, Tina en Annika zouden ons dus de stad tonen, en de gebouwen waar ik les heb. Die zouden nogal moeilijk te vinden zijn. Fijn dat Tina denkt dat ik na één keer weet waar die gebouwen liggen. Aber ja, voor herkenning scheelt dat toch al een pak é.

En dan komt het meest fantastische deel van de mail
"Wir haben inzwischen auch allen anderen Interessenten abgesagt."
M.a.w.: Jozefien is de enige kandidaat. Mij zien is blijkbaar een vereiste, maar 'k heb dan toch ongeveer de zekerheid. YES!

Allez, poepies
ik ga jullie verlaten
toedeloew

een vrolijk Fieneke x

Geen opmerkingen: