14 juni 2007

Papierplezier

Geachte medemens

Ik heb een heel belangrijke mededeling: ons wc-papier is op. Op zich is dat helemaal niet meedelenswaardig, laat staan belangrijk, maar, mijn beste vrienden, voor mij is het dat dus wel. (Deze zin rammelt langs alle kanten, maar zie het als een mooie denkoefening) Om jullie er dus maar op te wijzen dat ik wc-papierloos ben.

Je kan natuurlijk allerlei zaken verzinnen:
  • je kan doen alsof er wel wc-papier is, en met een ingebeeld blaadje (bij voorkeur gestolen van je ingebeelde vriendje) doen wat nodig is
  • je rommelt heel diep in je veel te grote handtas, op zoek naar die zakdoekjes met aloë vera-geur. Perfect voor als je neus verstopt is. Je zucht tevreden, want je wist dat die nog wel eens van pas zouden komen, en je ervaart opeens een frisse tinteling
  • je snijdt keukenrolblaadjes in vieren, zodat het lijkt alsof je écht wc-papier in je handen hebt
  • je gaat alleen nog maar op school naar het toilet. Doordat je tegenwoordig examens hebt, en niet elke dag daar vertoeft, constipeer je. Dat is heel handig, dan hoef je helemaal niet meer. Probleem opgelost!
  • je laat je rechterpinknagel groeien tot gewenste lengte, en gebruikt de Chinese manier.
  • je oefent je remsporen, en hoopt dat je mama het niet te hard merkt als ze je onderbroeken wast
  • je gebruikt krantenpapier, bij eventueel hoogste nood je cursus. Deze probeer je later nog te recupereren. Gooi die dus niet in het toilet.
  • je koopt wc-papier
Allemaal heel fijne oplossingen dus. Behalve de laatste dan, die is zo onorigineel en zo praktisch, dat de lol er meteen af is. Bij deze roep ik op om nooit direct op deze oplossing over te schakelen. Gebruik jullie fantasie!

Met deze tips verlaat ik jullie. Nog een fijne, geur- en kleurloze (op z'n minst toch bruinloze) dag toegewenst!

1 opmerking:

Anoniem zei

Of je kakt in de douche? Waarna je het met een lekker warme straal meteen wegspoelt.

En als u het me nu vergeeft, ga ik m'n mond spoelen met water en zeep.