08 juni 2007

Het monotone leven in tijden van examens. Ontbering!

Annika heeft nog niet teruggemaild. Niet dat ik daarom gevraagd heb, en die mail nodigde misschien ook niet uit om terug te mailen, maar 'k vind het wel jammer...

Aber ja, momenteel kan een mens andere kopzorgen hebben, nietwaar. Volop in de examentijd. Dan kun je dus wel moeten leren. Juist. En nu ben ik dat aan het uitstellen door een blog te typen. Ik ben trots op mezelf.

Kleine update van hoe het in mijn leven gaat: Leipzig und Prüfungen.

Leipzig
Het boekje dat ik gekregen had, was uiteindelijk toch nog vrij interessant. Er staan twee documenten in die we moeten terugsturen. Eentje met de vraag om je in te schrijven op de universiteit, en het ander is een document, ingevuld door je leraar Duits, waarin staat hoe goed je de taal beheerst. En hoera, volgens meneer Rooms verstehe ich fast alle Äußerungen allgemeinen und wissenschaftsbezogenen Inhalts, äußere ich mich flexibel zu allgemeinen und wissenschaftsbezogenen Themen, jedoch mit einzelnen Fehlern im Bereich der Grammatik, des Wortschatzes und der Idiomatik, schreibe ich flüssig zu allgemeinen und wissenschaftsbezogenen Themen, jedoch mit einzelnen Fehlern im Bereich der Grammatik, des Wortschatzes und der Idiomatik, und kann ich schwierige allgemeine und wissenschaftsbezogene Texte verstehen. Maw: het zit wel snor. Maar dan wel een andere snor dan die van meneer Rooms.

Prüfungen
- grammatica Duits: ca va denk ik. Nu, het vorige semester haalde ik 6/20 -het schaamrood komt me nog steeds op de wangen- en moet ik dus feitelijk een 14 halen om dat op te halen. Ik denk nu wel niet dat het opeens zo veel beter is (da's dan meer dan het dubbel van vorig semester...) maar we leven op hoop - en deliberaties.
- vertalen Spaans: vrij easy eigenlijk. Ahja, ik had al 75% voor mijn permanente evaluatie (dat telt voor 40%) van de punten, dus hoef ik m'n capaciteiten niet echt te onderschatten. Een 7/20 zal wel gelukt zijn.. En dat had ik nodig ;o) Dat geeft dan ook meteen wat zekerheid voor vertaling Duits, want de punten worden daarvoor blijkbaar samengeteld (naar het schijnt hé...). Aangezien ik daar wel wat schrik voor heb, vind ik dat een goede zaak :)

Enfin, ik ga snel beginnen leren. Maandag grammatica Spaans. Niet van de poes. Daardoor ga ik dit weekend niet naar huis, ga ik niet stemmen, en kan ik zelfs niet naar de begrafenis van Pieters bomma... Bij deze... ik denk toch aan u, bomma. Rest In Peace.

2 opmerkingen:

Unknown zei

jozefientjeeeeeee

ik denk ook aan de bomma, groeten en sterkte aan Pieter en zn familie!!!

en kdenk natuurlijk aan jou, dat Annika maar snel beslist en het je laat weten. dat je slaagt op Spaans gramm en de andere vakken

maar wat ik ook nog wou zeggen is dit:
vertaling wordt ook samengeteld met terminologie :D hoeveel had ge daarop?

vele studiegroeten en tot maandag mss
ZOEWNNNNNN
sissi

Jozefien zei

Whiej! Dat was een twaalf ;)

dag beebje x