03 juni 2007

cursief en zo

Dag iedereen

Eerst en vooral wil ik mij verontschuldigen voor mijn onoriginaliteit. Nadat ik op Saartjes blog gekoekeloerd had, en daardoor nog eens bij Maarten gaan piepen, heb ik ontdekt dat ik, net als Maarten, het eispreekwoord misbruikt heb. Bij deze mijn verontschuldigingen. Maar omdat onze blogs parallel verliepen, waren wij samen de inspiratiebron voor Saartje. Hoera!

Jaja... Ik heb per trein naar Brussel gespoord deze middag. "Waaauw, wat bijzonder" hoor ik jullie al denken. "Een trein op een spoor. Gejuich alom. Juist ja." Maar er is meer!! Ik heb per metro in Brussel gespoord! Hah! Dat was wel het vermelden waard, nietwaar?

En zo heb ik dus de laatste uren van mijn blokperiode officieel ingezet. Van mijn blokperiode, inderdaad, want de blokperiode duurt tot woensdag. En donderdag ons eerste examen. Juist. Voor mij begint morgen dus de examenperiode. Mijn grammaticacursus ligt nu nog nietsvermoedend op mijn boekenrek, maar o wee binnen een dag of twee (dit rijmt!): hij zal het geweten hebben! (dit niet, pipo... o wee en twee, dát rijmt)

Is het je al opgevallen dat ik in deze blog overmatig gebruik maak van de cursieffunctie?
Dit is waarschijnlijk het belangrijkste nieuws in heel dit bericht.
Examens zijn tof![dit is een te verwaarlozen intermezzo]

O ja, en Leipzignieuws! Moet hier ook zeker te staan komen. Alhoewel het niet veel vets is. In de loop van de week had ik een brief thuis aangekregen, van de Leipzigse unief. Spannend, spannend, spannend, zeker als je een paar dagen moet wachten eer je die kan openen. (Jozefientje zat dus nog in Brussel op kot, n.v.d.r.) De ontgoocheling was dan ook des te groter. Het was een SAAIE brief, met een boekje. Tsss... Zo hoort het niet! Er zaten ook een paar documenten in, die we moeten terugsturen om ingeschreven te worden. Op zich wel heel belangrijk, maar qua gevoelswaarde vrij hard onder nul. 'k Ben ook niet helemaal mee wat ik er nu precies mee moet doen. Aber ja, Liesbeth, mijn Vlekhose Partnerin, zal samen met mij de documenten invullen. Leve de bijstand :)

Ahja, met het gevoel dat ik hier toch niet echt iets interessants geschreven krijg (invloed van de examens, ikzelf ben wel nog heel origineel -dit was peptalk!-) zal ik hier maar afronden.


Hou jullie goed! x

Geen opmerkingen: